S
T
A
R
T
S
I
D
A
N

Stall och fritid

Hej på er!
 
Idag har jag varit hemma från skolan, vi kan ju börja med att jag var på konfirmationsläger i helgen där jag inte alls fick mycket sömn och idag vaknade av att jag knappt kunde gå av ren trötthet så det blev ingen skola för mig idag. Dessutom känner jag av lite, lite feber just nu men jag hoppas att jag kan gå till skolan imorgon.
 
För några timmar sedan var jag och pappa på besök hos en kompis, eller våra kompisars granne. Hon har två hästar, två hundar och fem kaniner. Hon bor på landet och jag har alltid varit intresserad av att få ta hand om hästar, rida och bara ha det mysigt. Det är inte så att jag vill tävla utan jag vill bara vara där och mysa bara va!
När jag var ungefär 10-11 så red jag en gång i veckan på en ridskola som heter Skansens Gård. Där hade de både ponnyer men också Islandshästar. Jag kan rida och jag kan grunderna i ridning vilket jag tror räcker för att kunna ta hand om en/flera hästar. Såklart kan jag teorin inom ridning, jag kan namn på olika saker och även allt det man kan göra med en häst.
 
Vi var i alla fall där och allting började med att vi har köpt hö av henne. Förra veckan skulle pappa dit och hämta hö då de kom in på att jag är intresserad av att få ta hand om hästar och bara vara i ett stall och mysa. Då visade det sig att hon var intresserad att få hjälp med hästarna, så idag var vi där och pratade med henne och jag fick hälsa på hästarna.
 
Hon har som sagt två hästar.
En Nordsvensk unghäst som heter Flor och är ett sto. Under den lilla stunden jag fick vara med henne så var hon väldigt mysig och ville gärna vara med! Hon har också en Frieserhäst vid namn Ysabelle som även hon är ett sto och är runt 3 år. Henne fick jag ta in från hagen och hon gick med mig som om jag inte alls var någon främling och var hur snäll som helst!
 
Tanken är att jag ska få vara där och ta hand om hästarna, mocka kanske rida när jag har varit där ett tag och lärt känna dem. Jag får vara där lite när jag vill och jag kommer hjälpa henne om hon behöver hjälp någon gång!
 
Det var det, ett långt inlägg men detta kommer ta upp mycket tid, vilket jag tycker kommer bli superkul!
Hade gött, Kajsa!
 
Här är en bild på en Nordsvensk häst. Detta är inte Flor och hon är mer mörkbrun.
Bilden är härifrån!
 
Här är en Frieserhäst. Detta är inte Ysabelle + att detta är en hingst vilket innebär att Ysabelle är något lägre i mankhöjden än denna hästen och att hon är något mindre.
Bilden kommer härifrån!


Är du en Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: